Покупката на Figma от Adobe на стойност 20 милиарда долара се проверява от ЕС
Европейската комисия започна задълбочено разследване на планираното закупуване от Adobe на конкурента в областта на дизайна Figma на стойност 20 милиарда долара. ЕС заяви, че е загрижен за това, че придобиването намалява конкуренцията в областта на софтуера за интерактивен дизайн и инструментите за създаване на цифрови активи.
Комисията на ЕС трябва да вземе решение до 14 декември. „С нашето задълбочено разследване целим да гарантираме, че потребителите ще продължат да имат достъп до широк набор от инструменти за цифрово творчество, от които да избират“, заяви европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер в изявление за Ройтерс.
Този ход повтаря подобен ход от Обединеното кралство миналия месец, когато неговият орган за конкуренция и пазари (CMA) започна собствено задълбочено разследване на сделката. Обединеното кралство разполага с време до 27 декември, за да завърши своята „втора фаза“ на разглеждане.
Сделката ще бъде най-голямата покупка в историята на Adobe. Базираната в Сан Франциско Figma, основана в 2012, бързо набра популярност и се превърна в инструмент за векторен дизайн и дистанционно сътрудничество. Продуктите на компанията се конкурират пряко с Adobe XD и Illustrator. По-рано Adobe заяви, че иска да включи функциите на пакета Creative Cloud във Figma, като същевременно добави някои от възможностите за съвместна работа на Figma към основните си продукти. По време на обявяването на придобиването Adobe заяви, че е „дълбоко ангажирана“ да запази независимостта на Figma и заяви, че „няма план“ за промяна на ценообразуването или премахване на безплатното ниво.
„Комбинацията от Adobe и Figma ще донесе значителна стойност за клиентите, като направи дизайна на продуктите по-достъпен и ефективен, преосмисли творческите възможности в интернет и създаде нови категории творчество и производителност“, каза Adobe в изявление за Engadget. „Радваме се да чуем изключително положителни отзиви от клиентите по целия свят и се вълнуваме от икономическите ползи, които ще донесе сделката. Оставаме уверени в основателността на делото, тъй като продуктовият дизайн на Figma е съпътстващ продукт към основните творчески продукти на Adobe и Adobe няма значими планове да се конкурира в областта на продуктовия дизайн.“