OpenAI планира да предложи на 250 милиона потребители още повече услуги
OpenAI планира да предложи на своите 250 милиона потребители на ChatGPT още повече услуги
OpenAI, създателят на ChatGPT, възнамерява да разшири предложенията си за своята огромна потребителска база.
Компанията може да се похвали с 250 милиона активни седмични потребители, като по-голямата част от приходите ѝ идват от потребителски абонаменти. Този бърз растеж, особено в потребителската сфера, впечатлява главния финансов директор на OpenAI, Сара Фриър.
Забележителен растеж и приходи
„Бяхме поразени от темповете на растеж, особено от страна на потребителите“, каза Фриар в интервю за водещия на Bloomberg TV Ед Лъдлоу.
Финансовите резултати на компанията се дължат на потребителските абонаменти, като по-голямата част от приходите й идват от тези източници.
Въпреки че не всички активни потребители са платени абонати, OpenAI превръща безплатните потребители в платени с темп от 5-6 %.
Корпоративна употреба и приемане от предприятията
Фриър подчерта значителната корпоративна употреба на софтуера на OpenAI. Компанията има един милион платени потребители за своите корпоративни и екипни версии на ChatGPT.
Това показва силно търсене на инструмента в бизнес среда, като банки, финансови институции и FinTech компании го използват за различни цели.
Например инвестиционната банка Morgan Stanley използва големите езикови модели (LLM) на OpenAI в своите услуги за финансови консултанти, за да предоставя по-добри финансови съвети и резултати на клиентите.
Целеви пазари и оценка на ценообразуването
Най-големите вертикални пазари за продуктите на OpenAI включват образованието, здравеопазването и финансовите услуги. Фриар отбеляза, че в момента се оценяват ценовите равнища за тези услуги.
Неотдавнашната версия „o1“ на GPT LLM, например, може да изпълнява задачи, които обикновено биха стрували от 1000 до 2000 USD месечно за човешки параюридически сътрудник.
Програмата обаче струва на потребителите 60 USD на час, което подчертава потенциалната рентабилност на решенията с ИИ.
Изследване на алтернативни бизнес модели
OpenAI е отворена за проучване на алтернативни бизнес модели извън чисто абонаментните услуги.
Фриър предположи, че компанията може да се насочи към модели, които включват реклами, въпреки че тя призна, че рекламите може не винаги да отговарят на контекста на дейностите на потребителите.
Тази гъвкавост в бизнес стратегията отразява ангажимента на OpenAI да увеличи максимално стойността, която предоставя на своите потребители.
Партньорство с Microsoft и перспективи пред AGI
OpenAI е партньор на Microsoft от пет години, като Microsoft предоставя изчислителна мощ в своите центрове за данни.
В замяна Microsoft получава интелектуална собственост от OpenAI. Фриър изрази оптимизъм относно перспективите за изкуствения общ интелект (ИОИ), като заяви, че ако Сам Алтман беше на нейно място, щеше да каже, че ИОИ е по-близо, отколкото повечето хора си мислят.
Тя основава оценката си на комбинацията от модела „o1“ с моделите на GPT, като отбелязва, че потребителите вече имат достъп до интелект на човешко ниво в джоба си.
Бъдещи планове и потребителски опит
Фриър подчерта, че е важно да се гарантира, че потребителите могат лесно да започнат работа с продуктите на OpenAI и да видят резултатите, които те предоставят. Компанията оценява различни нива на ценообразуване, за да гарантира, че съотношението стойност/цена се изравнява с времето.
Този фокус върху потребителското изживяване и предоставянето на стойност подчертава ангажимента на OpenAI непрекъснато да подобрява своите предложения както за потребителите, така и за предприятията.