75% от служителите използват AI на работното място
Според доклад на Microsoft и LinkedIn 75 % от работещите със знания от всички възрасти вече използват изкуствен интелект в работата си, като почти половината (46 %) са започнали да го използват през последните шест месеца. Освен това повече от половината (52%) използват изкуствен интелект за най-критичните си задачи. Главният изпълнителен директор на LinkedIn Райън Розлански подчерта пред Axios, че игнорирането на ИИ вече не е възможно, като отбеляза, че „моментът на ИИ е тук, започвайки от нулата“.
Значителен дял от 78% от тези работници активно внедряват инструменти за ИИ сами, без да чакат подкрепа от работодателя – тенденция, наречена „bring your own artificial intelligence“ (BYOAI), въз основа на проучване, в което участват 31 000 души в 31 държави.
Понастоящем два популярни инструмента за изкуствен интелект са ChatGPT на OpenAI и Copilot на Microsoft. Интересно е, че 53% от потребителите на изкуствен интелект крият използването му от работодателите си, опасявайки се, че това може да ги направи ненужни. Прозрачността при използването на ИИ обаче може всъщност да повиши сигурността на работното място, тъй като 66% от работодателите посочват, че не биха наели човек, който няма умения в областта на ИИ.
Изглежда, че работодателите предпочитат по-малко опитни кандидати, които владеят ИИ, пред по-опитни, които не го владеят, тъй като 71 % от тях са изразили това предпочитание. Освен това 77 % от тях смятат, че ИИ ще им позволи да възлагат повече отговорности на служителите си, което ще подобри умения като управление, изграждане на взаимоотношения, водене на преговори и критично мислене.
Microsoft и LinkedIn са оптимисти за въздействието на ИИ, като предполагат, че той не само ще подобри, но и ще трансформира кариерата, изтласквайки критичното мислене на преден план за всички служители. Розлански прогнозира промяна на наименованията на длъжностите и отговорностите, като автоматизацията ще поеме рутинните задачи и ще остави по-сложното мислене на хората.
Шийла Джордан, главен вицепрезидент на Honeywell, подчерта ангажимента им да останат в крак с ИИ, като се фокусират върху инициативи за обучение като Gen AI Academy, за да дадат възможност на служителите в световен мащаб да придобият умения в областта на ИИ. Розлански съветва и други ръководители по подобен начин да приоритизират обучението по ИИ и да си поставят ясни цели по отношение на ИИ, за да поддържат конкурентно предимство.
Въпреки началния етап на развитие на ИИ, почти всички потребители потвърждават ползите от него за пестене на време, като значителен процент от тях съобщават, че той им позволява да се съсредоточат върху жизненоважни задачи, да се наслаждават повече на работата си, да разширят възможностите за работа, да останат конкурентоспособни и да напредват по-бързо в кариерата си.