Според доклад на Би Би Си студент от университета в Кардиф е използвал инструмент с изкуствен интелект, наречен ChatGPT, за да получи помощ в курсови работи и задачи по време на обучението си.
Студентът, чиято самоличност не се разкрива, споделя, че е получил отлични оценки за есетата, написани с помощта на чатбота с изкуствен интелект.
Университетът в Кардиф обяви, че в момента преразглежда своите политики и процедури, за да се справи с използването на чатботове с изкуствен интелект за академична работа от страна на студентите.
Междувременно гореспоменатият студент разкри пред BBC, че е експериментирал с ChatGPT, за да оцени ефективността му в сравнение със собствената си работа. Обикновено е получавал оценка 2:1 за повечето задачи, но през януари е представил есе от 2500 думи от собствената си работа заедно с есе, изготвено с помощта на ИИ.
Резултатът бил забележителен: ученикът получи очаквания резултат 2:1 за собственото си есе, докато есето, изготвено от чатбот с изкуствен интелект, получи солидна първа оценка.
Ученикът уточни, че не е копирал дословно работата на ИИ, а вместо това му е задавал въпроси, за да получи достъп до информация по-бързо, отколкото обикновено.Ученикът сподели още, че планира да продължи да използва ChatGPT за проучвания и евентуално за планиране и оформяне на есе. Използването на чатботове с изкуствен интелект за академична работа не се ограничава само до този ученик.