Управление на европроекти управление на европроекти
ChatGPT

Как Chat GPT променя SEO

Стартирането на ChatGPT през ноември 2022 г. е истинска промяна на играта за дигиталните търговци по целия свят. SEO специалистите все още се опитват да се ориентират в потенциалните ползи и силата на тази технология.

Възможността за въвеждане на заявки за търсене чрез чат на живо и получаване на перфектно и уникално написано съдържание е домакин на няколко предимства за тези, които искат бързо да създават повече съдържание и да мащабират своя онлайн бизнес. Уебмастърите също така могат да създават кодове по-бързо, отколкото ръчно, и това може да се използва за допълване или заместване на разработчиците.

Това обаче може да доведе и до повече предизвикателства, свързани с повишената конкуренция в целия пейзаж на цифровия маркетинг и въпросите за това как резултатите от търсенето на Google ще реагират с повишената маркетингова интелигентност.

Разговаряме с някои експерти от бранша и маркетолози на стартиращи компании, за да получим повече информация за това как ChatGPT променя SEO.

Създаване на съдържание

За потребителите възможността да създават уникално съдържание и да го правят почти мигновено е вероятно най-голямото предимство на ChatGPT.

-25% ОТСТЪПКА ОТ ХОСТИНГ jump.bg намаление

„Много професионалисти в областта на SEO може да са се усъмнили в началото“, обяснява Андрю Бейкър от финансовия стартъп Doddler.

„Писането на уникално съдържание е нещо, което ви се внушава от първия ден, и всичко, което е автоматизирано или твърде добро, за да бъде вярно, може да бъде само отрицателно за SEO.“

„Но ранните доказателства показват, че ChatGPT е последователен и съдържанието, което произвежда, е уникално и може да се класира добре, ако е направено правилно“, казва Ричард Алън от „Развод Боб“.

„Когато обикновено ни отнемаше от 6 до 8 седмици да създадем 50 страници качествени ръководства и публикации в блогове, ChatGPT може да направи това за около 3 часа.“

„С помощта на ChatGPT успяхме да добавим страници за повече от 1600 кода на области в САЩ – а това щеше да е планина за изкачване без AI или нещо, което не бихме обмислили да направим.“

„Все още се нуждае от подходящ SEO специалист, който да интерпретира правилния брой ключови думи, дължината на съдържанието и други SEO части като вътрешни връзки и заглавия – но със сигурност представлява много мащабируем начин за изтласкване на съдържание.

Ресурси

„Това предоставя безкрайни възможности за насочване към кодове на райони, времена, суми и други ключови думи с дълги опашки както в страната, така и ако стартирате в различни държави.“

Наемане на персонал и аутсорсинг

Възлагането на съдържание и код на външни изпълнители е популярно от много години, като стартиращите предприятия и компаниите използват такива като Fiverr и възлагат на външни изпълнители в Индия и Филипините за своите маркетингови екипи.

„Но с ChatGPT се поставя под въпрос дали изобщо е необходимо да наемате персонал за съдържание“, твърди Матю Съливан от сайта за потребителски финанси, Харпси.

„От години съществува въпросът дали изобщо имате нужда от вътрешни автори на съдържание или разработчици и защо да плащате местни тарифи, когато в чужбина е по-евтино? Но днес въпросът е дали изобщо трябва да наемате писатели и разработчици“

„Това може да означава, че хиляди автори на съдържание могат да останат без работа за една нощ. На практика обаче първите признаци показват, че макар милиони да използват ChatGPT, това е малък брой, който да създаде икономически шок, и че традиционните предприятия все още предпочитат ръчния подход. Но кой знае дали платените писатели използват ChatGPT, за да вършат работата си?“

Бързо създаване на прототипи и тестване

„С възможността да създаваме съдържание толкова бързо, това ни даде вълнуващ начин да тестваме и изпробваме нещата“, обяснява Гавин Купър, основател на Claims Bible. „И това е огромна част от SEO оптимизацията.“

„Успяхме бързо да нахвърляме съдържание и да тестваме различни оформления и дизайни на сайтове или дори да сравняваме платформи като Wix, Webflow или WordPress и да определяме коя се класира най-добре в SERP. Оттам нататък успяхме да увеличим мащаба и да изградим бизнеса си.“

„За нас успяхме да възпроизведем стотици страници за различни видове искове, независимо дали става въпрос за наранявания, банки, производители на автомобили и много други – и благодарение на това, че имаме последователни метаданни и добри обратни връзки, успяхме да си осигурим позиции в Google и да генерираме качествени потенциални клиенти.“

Промени в SERP на Google

Ако си представим, че милиони уебсайтове използват ChatGPT, за да публикуват ново съдържание и да разработват нови сайтове, ще видим ли огромни колебания в класирането във всички отрасли?

Това все още не изглежда така, тъй като ChatGPT работи вече повече от 6 месеца. Но със сигурност няма да е изненадващо, ако някои индустрии, които са много технологични, като например потребителските финанси, казината или крипто, направят огромни крачки в тази област.

Следователно, може да се очаква някои нови марки да се появят на страница 1 за някои много конкурентни ключови думи, почти от въздуха, или да има някои ранни победи за някои сайтове и някои още по-тежки катастрофи, ако бъдат наказани.

Все още се нуждаете от опит и SEO познания

SEO винаги се променя и без съмнение ChatGPT създаде промяна в парадигмата и вълнуващ начин за бързо публикуване на съдържание и възпроизвеждане на код, което позволява на нови и установени фирми да се увеличават по-бързо от всякога.

Въпреки че правилото на Google, че „съдържанието е цар“, все още е в сила, не може да се отрече, че е как SEO специалистите използват това съдържание, което е наистина важно и ще промени значително SEO пейзажа.

Макар че можете да имате съдържание, написано бързо и с висок стандарт, то не е ценно, ако няма умна и опитна SEO оптимизация, която да го подкрепи.

От ключово значение е да разберете правилното съдържание, което да създадете, правилното проучване на ключовите думи, намеренията на потребителите, метаданните и семантиката – и ако можете да съчетаете това с ChatGPT, това може да е рецептата за истински SEO успех.

Back to top button