Управление на европроекти управление на европроекти
ИнструментиНовиниТехнологии

Amazon ще използва компютърно зрение, за да открива дефекти преди изпращане

Amazon използва компютърно зрение и изкуствен интелект, за да гарантира, че клиентите получават продукти в перфектно състояние, като същевременно постига целите си за устойчивост.

Известен като „Project P.I.“ (съкращение от „частен детектив“), тази инициатива се осъществява в центровете за изпълнение на Amazon в Северна Америка, където ежедневно се сканират милиони продукти за дефекти.

Project P.I. използва генеративен изкуствен интелект и компютърно зрение, за да открива проблеми като повредени продукти или неправилни цветове и размери, преди те да достигнат до клиентите.

Моделът на ИИ не само открива дефекти, но също така идентифицира основните им причини, което позволява на Amazon да прилага превантивни мерки нагоре по веригата.

Тази система е изключително ефективна при идентифицирането на проблеми с продуктите сред огромния брой артикули, обработвани всеки месец в разгърнатите обекти.

-25% ОТСТЪПКА ОТ ХОСТИНГ jump.bg намаление

Преди да бъде изпратен всеки артикул, той преминава през тунел за визуализация, където Project P.I. оценява състоянието му.

Ако се открие дефект, изделието се изолира за по-нататъшно проучване, за да се определи дали подобни продукти са засегнати.

След това сътрудниците на Amazon преглеждат маркираните артикули и решават дали да ги препродадат с отстъпка чрез сайта „Втори шанс“ на Amazon, да ги дарят или да намерят алтернативна употреба.

Тази технология действа като допълнително ниво на проверка, допълвайки ръчните проверки в няколко северноамерикански центъра за изпълнение на поръчки, като плановете са да се разшири през 2024 г.

Дхармеш Мехта, вицепрезидент на отдела за партньорски услуги за продажби в световен мащаб на Amazon, заяви: „Искаме да осигурим подходящо изживяване за клиентите всеки път, когато пазаруват в нашия магазин.

„Чрез използването на изкуствен интелект и визуализация на продукти в нашите оперативни центрове можем ефективно да откриваме потенциално повредени продукти и да решаваме повече от тези проблеми, преди те изобщо да достигнат до клиента, което е печелившо за клиента, нашите партньори по продажбите и околната среда.“

Проектът P.I. подкрепя и инициативите на Amazon за устойчивост, като предотвратява достигането на повредени или дефектни продукти до клиентите, като по този начин намалява нежеланите връщания, разхищението на опаковки и ненужните въглеродни емисии от допълнителното транспортиране.

Amazon ще използва компютърно зрение, за да открива дефекти преди изпращане

Кара Хърст, вицепрезидент на Amazon по въпросите на устойчивото развитие в световен мащаб, коментира: „ИИ помага на Amazon да гарантира, че не само радваме клиентите си с висококачествени продукти, но и разширяваме тази мания към клиентите до нашата работа в областта на устойчивото развитие, като предотвратяваме напускането на нашите съоръжения на по-малко от перфектни продукти и ни помага да избегнем ненужните въглеродни емисии, дължащи се на транспорта, опаковането и други стъпки в процеса на връщане.“

Освен това Amazon използва генеративна система за изкуствен интелект, оборудвана с мултимодален LLM (MLLM), за да изследва основните причини за негативните преживявания на клиентите.

Когато дефекти, докладвани от клиенти, се промъкват през първоначалните проверки, тази система преглежда обратната връзка с клиентите и анализира изображения от центровете за изпълнение, за да разбере какво се е объркало.

Например, ако клиент получи грешен размер на продукт, системата изследва етикетите на продуктите в изображенията от центровете за изпълнение, за да установи грешката.

Тази технология е изгодна и за търговските партньори на Amazon, особено за малките и средните предприятия, които съставляват над 60% от продажбите на Amazon.

Като прави данните за дефекти по-достъпни, Amazon помага на тези продавачи бързо да решават проблеми и да намалят бъдещи грешки.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button